Whatever will be

Saturday, September 29, 2007

感触 ...

很久没有用华文写我的blog。
也很久没有写我内心深处的感触了。。。

认识我的人都知道我年纪蛮轻时就有了家庭。很多人知道我现在已有两个孩子后,都羡慕不已。
说我可以提早退休。
其实,当我在辛苦时,在适应种种变化时,我周围的朋友们都在提升自己,在环游世界,在享受自由,可以迟归,想去哪儿就去哪儿,想做什么就去做。 我所经历的那段时间,不是一般人能理解的。
我实在很妒忌,直到现在都很想念以往的自由。我想我是典型的双子座吧!

有时会问自己后悔吗? 后悔这么早组织家庭吗,我的答案是不!
~因为我有一群很好的朋友死党,当我不能够出门时,她们会来我的家。当我情绪低落时,她们会在我身旁默默的支持我。
~因为我有一个亲家庭。妈妈帮了我很多,尤其是在带孩子方面。阿姨们也一样。至少妈妈过世前,还能够与孙子度过两年的孙子乐。
~因为我有一个好老公!虽然他不是一个罗曼帝克的人,但是他也尽了当老公,当父亲的责任。近年来,他改变了许多,当然是好事。朋友们,不要再埋怨老公或男友不好了!先自己反省一下吧!没有人是完美的!

竟然我不后悔,那为什么有这么多的感触呢,其实人是贪心的。可以拥有自由,也可以组织家庭,那该有多好!

2 Comments:

  • At 2:00 pm, Blogger fuzzie said…

    Dear couz,
    U've given up a lot (youth, time, opportunities & who knows what else!) for ur family. Like u said, people always like to look back and wonder "what if..", "if only..". Well, if we keep looking back & wonder, we wldnt enjoy what we hv now cos we'd always be wondering about what we do not have.
    True, dont look @ others ard us and lament others hv a better bf / hubby / parents / siblings, etc... sometimes we need to look @ ourselves and ask the same Q too! Hahaha... are we the best wife, best mother, best daughter, best fren...the list goes on!!

     
  • At 8:21 pm, Blogger jaslene said…

    wow.... now become mrs tan already, talk differently also har? *wink*...
    But well, r/ship = ever learning process...

     

Post a Comment

<< Home